Saskaņā ar otrdien publicētajiem Londonas biržas grupas (LSEG) indikatīvajiem ceturkšņa pārskata grozījumiem septembrī EasyJet un Burberry potenciāli var zaudēt savu vietu gaidāmajā FTSE 100 pārdalē.
Tomēr visu FTSE UK indeksu faktiskā pārskatīšana tiks veikta 3. septembrī, un galīgās izmaiņas tiks atklātas 4. septembrī pēc tirgus slēgšanas.
Tādā gadījumā Burberry un EasyJet, visticamāk, tiks pārceltas uz vidējas kapitalizācijas FTSE 250 indeksu, ļaujot to akcijas tirgot kā parasti.
EasyJet akcijas trešdienas pēcpusdienā pieauga par 0,78 %, bet Burberry akcijas samazinājās par 2,92 %.
Lai gan Burberry jau vairākus gadus ir bijis nozīmīgs vārds Apvienotās Karalistes tirgū, pēdējos mēnešos tas ir saskāries ar arvien lielākām problēmām. Tas ietver stratēģijas izmaiņas, piemēram, mēģinājumus orientēties uz augstākas klases patērētājiem, kā arī lēmumu apturēt dividendes.
Uzņēmums ir saskāries arī ar pieprasījuma kritumu Ķīnā, kas vēsturiski ir bijis viens no tā galvenajiem tirgiem. Galvenokārt tāpēc, ka patērētāji tur joprojām saskaras ar dzīves dārdzības spiedienu, kas liek viņiem atteikties no luksusa pirkumiem un meklēt preces, kas sniedz lielāku izdevīgumu.
AJ Bell investīciju analītiķis Dans Kotsvorts norādīja: “Burberry akcijas šomēnes ir sasniegušas 14 gadu minimumu, jo uzņēmums ir izgājis no modes investoru vidū. Neveiksmīgā Ķīnas ekonomikas atveseļošanās pēc pandēmijas ir radījusi problēmas uzņēmumam, ņemot vērā, ka šī valsts vēsturiski ir bijusi bagātīgs peļņas avots. Tomēr dažas no Burberry problēmām radušās arī paša uzņēmuma vainas dēļ.
Lēmums paaugstināt Burberry tirgus līmeni un pēc tam ievērojami samazināt cenas produktiem, lai pārvietotu nepārdotos krājumus, šķiet slikts solis. Lai gan pircējiem patīk izdevīgi pirkumi, atlaižu piemērošana var sabojāt luksusa zīmolu, jo tas tiek uztverts kā mazāk iekārojams.
Vadības maiņa dod uzņēmumam zināmu iespēju atvilkt elpu, lai īstenotu atveseļošanās plānu, taču tirgus noskaņojums attiecībā uz akcijām, kas joprojām ir vājš, liecina, ka investori drīzumā lielu uzlabojumu negaida. Tas liek domāt, ka Burberry vēl kādu laiku nevarēs atgriezties uz FTSE 100 modes skates.”
Runājot par EasyJet, Kotsvorts norādīja, ka aviosabiedrību nozare pēdējā laikā ir saskārusies ar grūtībām, jo pasažieri rezervē lidojumus pēdējā brīdī, kas ir izraisījis cenu karu starp operatoriem, lai mēģinātu aizpildīt lidmašīnas. Tas nozīmē, ka peļņas prognozes ir samazinājušās, radot nelabvēlīgu ietekmi uz tādām akcijām kā EasyJet.
Ironiskā kārtā tieši tad, kad FTSE Russell norāda, ka EasyJet tiks izstumts no augstākā indeksa, nozares akcijas ir sākušas augt pēc tam, kad Ryanair paziņoja, ka aviobiļešu cenu samazinājums ziemas laikā varētu būt mazāks, nekā iepriekš tika prognozēts.
Ja tas notiks, nākamajā ceturkšņa pārdalē EasyJet varētu atgriezties FTSE 100 indeksā, pieņemot, ka investori sāks būt pārliecinātāki par tās peļņas potenciālu tuvākajā laikā.”